pl

Dogoterapia z przygotowaniem pedagogicznym

Studia Podyplomowe

Dogoterapia z przygotowaniem pedagogicznym

Opis Studiów

Studia są skierowane do absolwentów szkół wyższych (I stopnia, II stopnia lub jednolitych magisterskich). W szczególności do osób, które chcą pracować w charakterze dogoterapeuty oraz osób zainteresowanych doskonaleniem kompetencji do pracy z uczniami.
Nauczycieli, pedagogów, psychologów, socjologów, pracowników socjalnych, do obecnych nauczycieli lub przyszłych nauczycieli nieposiadających przygotowania pedagogicznego, również do osób, które chcą uzupełnić swoje kwalifikacje o przygotowanie pedagogiczne.

Plan Studiów

1.Pies w dogoterapii 

  1. Prawne aspekty pracy ze zwierzętami w animaloterapii
  2. Dogoterapia – co to jest, jej cele, rola psa, uzdrawiające właściwości psów – Rasy psów, użytkowanie psów
  3. Behawior psów: rozwój psychofizyczny, socjalizacja
  4. Czynniki determinujące zachowanie psów: genetyka, wpływ środowiska, pies zwierzę stadne
  5. Osobowość psa – testy osobowości, wychowanie w zależności od osobowości, osobowość rasy
  6. Wychowanie szczenięcia w zależności od przyszłej roli psa. Budowanie relacji i terapia społeczno-środowiskowa
  7. Metody szkoleniowe psów
  8. Postępowanie z psem lękliwym, nadpobudliwym
  9. Certyfikacja psów pracujących w dogoterapii

2.Dogoterapia 150h DYDAKTYKA SZCZEGÓŁOWA– metodyka pracy w dogoterapii

  1. Metodyka pracy z osobami z ASD
  2. Metodyka pracy z osobami starszymi
  3. Metodyka pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną
  4. Metodyka pracy z osobami z niepełnosprawnością słuchu i wzroku
  5. Metodyka pracy z osobami z chorobami genetycznymi
  6. Metodyka pracy z osobami z lekiem przed psem
  7. Metody terapii osób z niepełnosprawnościami sensorycznymi
  8. Terapia pedagogiczna z udziałem zwierząt
  9. Zajęcia integracyjne z udziałem psa
  10. Kształtowanie kompetencji społecznych z udziałem psa

      

3.PSYCHOLOGIA: 90h 

(wybrane zagadnienia)

  1. Perspektywa psychologii rozwojowej dot. więzi między ludźmi a zwierzętami (Human-Animal Bond);
  2. Psychologiczne uwarunkowania relacji człowiek-zwierzę, psychologia różnic indywidualnych;
  3. Psychologiczne mechanizmy przemocy wobec zwierząt i związki z przemocą domową;
  4. Śmierć zwierzęcia jako doświadczenie straty;
  5. Współczesne kierunki badań w paradygmacie interakcji człowiek-zwierzę;
  6. Metody i narzędzia pomiaru przywiązania, więzi;

4.PEDAGOGIKA: 90h

(wybrane zagadnienia)

  1. Kynopedagogika-pedagogiczne aspekty relacji miedzy człowiekiem a psem;
  2. Edukacja humanitarna, edukacja ekologiczna, profilaktyka pogryzień….

5.PODSTAWY DYDAKTYKI: 40h

  1.    Emisja głosu: 30h

6.PRZYGOTOWANIE PRACY KOŃCOWEJ- samokształcenie: 60h

7.Praktyka pedagogiczna 150h (ogólna 100h i 50h -praktyka dogoterapeutyczna)

Sylwetka absolwenta:

Absolwent studiów podyplomowych z zakresu dogoterapii z przygotowaniem pedagogicznym to wyjątkowa osoba, łącząca pasję do pracy z ludźmi z miłością do zwierząt. Posiada wszechstronne umiejętności, aby skutecznie wykorzystywać interakcję z psami w procesie terapeutycznym. Dzięki zdobytym kompetencjom pedagogicznym potrafi doskonale dostosować metody pracy do potrzeb swoich podopiecznych, integrując przy tym elementy dogoterapii.

W szczególności zaś:
  • Profesjonalnie prowadzić sesje terapeutyczne z udziałem psów, wykorzystując odpowiednie techniki i narzędzia terapeutyczne.
  • Indywidualizować program terapeutyczny, uwzględniając specyficzne potrzeby klientów oraz umiejętności i charakter psy.
  • Świadczyć wsparcie psychospołeczne osobom z różnymi potrzebami, wykorzystując relacje z psem jako narzędzie terapeutyczne.
  • Projektować i prowadzić zajęcia edukacyjne, integrując dogoterapię w procesie nauczania i wychowania.
  • Kierować pracą zespołu terapeutycznego, składającego się z ludzi i zwierząt, zapewniając efektywną i bezpieczną pracę.
Cel studiów:

Celem studiów jest zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu kynologii, psychologii i pedagogiki, niezbędnych do pracy w charakterze dogoterapeuty (kynoterapeuty)
w placówkach dla dzieci, młodzieży oraz osób starszych z różnymi dysfunkcjami. Kierunek ten przygotowuje słuchaczy do prowadzenia zajęć z udziałem psa o charakterze rekreacyjnym, edukacyjnym oraz terapeutycznym. Kod zawodu: 323007 (według klasyfikacji zawodów i specjalności opracowanej przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej).
Studia te pozwalają również na zdobycie uprawnień pedagogicznych, przygotowują słuchaczy do pracy w placówkach oświatowych oraz wyposażą ich w niezbędną wiedzę z zakresu dydaktyki i psychologii i metodyki działalności pedagogicznej oraz umiejętności i kompetencji niezbędnych do kompleksowej realizacji zadań terapeutycznych, dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych wynikających z roli dogoterapeuty.

Punkt rekrutacyjno – konsultacyjny:

Akademia Nauk Stosowanych Wincentego Pola w Lublinie ul. Choiny 2, 20-816 Lublin
  • Godziny Otwarcia
  • poniedziałek - sobota8:00 – 16:00
  • +48 81 448 08 20
  • rekrutacja@pol.edu.pl
  • Biuro Rekrutacji, pok. nr 27 (parter)

wzór świadectwa studiów podyplomowych

Skip to content