Studia są skierowane do absolwentów szkół wyższych (I stopnia, II stopnia lub jednolitych magisterskich). W szczególności do osób, które chcą pracować w charakterze dogoterapeuty oraz osób zainteresowanych doskonaleniem kompetencji do pracy z uczniami.
Nauczycieli, pedagogów, psychologów, socjologów, pracowników socjalnych, do obecnych nauczycieli lub przyszłych nauczycieli nieposiadających przygotowania pedagogicznego, również do osób, które chcą uzupełnić swoje kwalifikacje o przygotowanie pedagogiczne.
1.Pies w dogoterapii
2.Dogoterapia 150h DYDAKTYKA SZCZEGÓŁOWA– metodyka pracy w dogoterapii
3.PSYCHOLOGIA: 90h
(wybrane zagadnienia)
4.PEDAGOGIKA: 90h
(wybrane zagadnienia)
5.PODSTAWY DYDAKTYKI: 40h
6.PRZYGOTOWANIE PRACY KOŃCOWEJ- samokształcenie: 60h
7.Praktyka pedagogiczna 150h (ogólna 100h i 50h -praktyka dogoterapeutyczna)
Absolwent studiów podyplomowych z zakresu dogoterapii z przygotowaniem pedagogicznym to wyjątkowa osoba, łącząca pasję do pracy z ludźmi z miłością do zwierząt. Posiada wszechstronne umiejętności, aby skutecznie wykorzystywać interakcję z psami w procesie terapeutycznym. Dzięki zdobytym kompetencjom pedagogicznym potrafi doskonale dostosować metody pracy do potrzeb swoich podopiecznych, integrując przy tym elementy dogoterapii.
Celem studiów jest zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu kynologii, psychologii i pedagogiki, niezbędnych do pracy w charakterze dogoterapeuty (kynoterapeuty)
w placówkach dla dzieci, młodzieży oraz osób starszych z różnymi dysfunkcjami. Kierunek ten przygotowuje słuchaczy do prowadzenia zajęć z udziałem psa o charakterze rekreacyjnym, edukacyjnym oraz terapeutycznym. Kod zawodu: 323007 (według klasyfikacji zawodów i specjalności opracowanej przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej).
Studia te pozwalają również na zdobycie uprawnień pedagogicznych, przygotowują słuchaczy do pracy w placówkach oświatowych oraz wyposażą ich w niezbędną wiedzę z zakresu dydaktyki i psychologii i metodyki działalności pedagogicznej oraz umiejętności i kompetencji niezbędnych do kompleksowej realizacji zadań terapeutycznych, dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych wynikających z roli dogoterapeuty.