Absolwent specjalności „Zarządzanie firmą” posiada wiedzę w zakresie zarządzania, konieczną do efektywnego prowadzenia nowoczesnych przedsiębiorstw. Rozumie mechanizmy funkcjonowania mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, jest przygotowany do skutecznego zarządzania nimi, zna kluczowe obszary, w tym prawne, finanse, rachunkowość i podatki, zarządzanie kosztami. Nabywa umiejętność stosowania narzędzi informatycznych oraz kompetencje w zakresie rozwoju przedsiębiorstw bądź samodzielnego prowadzenia działalności gospodarczej. Kompleksowe postrzeganie przedsiębiorstw i przedsiębiorczości, łączące filozofię, strategię i podstawy prowadzenia biznesu z praktycznymi systemami, metodami, narzędziami i instrumentami zarządzania pozwala na skuteczne rozwiązywanie problemów, rozstrzyganie dylematów i podejmowanie optymalnych decyzji zarządczych.
Absolwent specjalności „Zarządzanie firmą” jest przygotowany do pracy na stanowiskach analitycznych, specjalistycznych i niższych do średnich kierowniczych w organizacjach / podmiotach o różnej charakterystyce, wykonując zadania związane z zarządzaniem w obrębie podstawowych funkcjonalnych obszarów ich działania tj.: sprzedaży, marketingu, finansów, zarządzania zasobami ludzkimi, logistyki, produkcji i usług. Posiada kompetencje cenione na rynku pracy, rozwija się zawodowo, pogłębiając swoje pasje.
Specjalność „Zarządanie zasobami ludzkimi” jest odpowiedzią na zgłaszane przez współczesne organizacje zapotrzebowanie na kadry o najwyższym potencjale, umiejętnościach, kompetencjach i motywacji do działania. Jest specjalnością przydatną dla każdego typu menedżera, ponieważ przygotowuje do podjęcia pracy w charakterze kierowniczym lub eksperta ds. personalnych. Absolwent zdobywa wiedzę i umiejętności z zakresu monitorowania i analizy rynku pracy, negocjacji, rozwiązywania konfliktów, strategicznego kierowania rozwojem pracowników, ich rekrutacją, selekcją i doborem, motywowaniem i kontrolowaniem – przy wykorzystaniu narzędzi i technologii informatycznych.
Absolwent specjalności „Zarządzanie zasobami ludzkimi” jest przygotowany do pracy w przedsiębiorstwach produkujących dobra i usługi, w handlu, firmach ubezpieczeniowych, w przemyśle, jako pracownik kadr, pracownik do spraw osobowych; na stanowiskach specjalistów w instytucjach wyspecjalizowanych w różnych obszarach zarządzania zasobami ludzkim np. firmy szkoleniowe, agencje pośrednictwa pracy. Potrafi zarządzać zasobami ludzkimi w sposób zarówno wrażliwy i efektywny jak też motywujący pracowników. Jest w stanie rozwiązywać problemy natury społecznej, ekonomicznej, finansowej, psychologicznej, prawnej w obszarze zarządzania ludźmi i komunikacji międzyludzkiej.