„Languages and Cultures of VPU” – to tytuł konferencji, która w środę odbyła się w Akademii Wincentego Pola. Była to okazja do zaznajomienia się z kulturami i tradycjami różnych krajów, z których pochodzą studenci naszej uczelni.
Wydarzenie zorganizowali przedstawiciele Samorządu Studenckiego studentów anglojęzycznych AWP. Głównym celem konferencji było zaprezentowanie oraz poznanie bogactwa kulturowego i językowego krajów, skąd pochodzą studenci naszej Akademii. Przedstawiciele ośmiu różnych krajów świata – Zimbabwe, Kenii, Ukrainy, Egiptu, Tunezji, Nigerii, Tanzanii i Zjednoczonych Emiratów Arabskich – podzielili się informacjami o kulturze, zwyczajach i tradycjach swoich ojczyzn. Uczestnicy mieli również okazję dowiedzieć się o ciekawostkach turystycznych z różnych zakątków globu.
– Uważam, że ważne jest, aby ludzie mieli możliwość prezentowania swoich kultur i krajów w naszej Akademii. Daje to szansę, aby otworzyć się na świat i lepiej się wzajemnie zrozumieć. To również niezwykle interesujące – kto nie chciałby poznawać świata? – mówi Kath Horidi, anglojęzyczna studentka Fizjoterapii w Akademii Wincentego Pola.
Takie spotkania są niezwykle ważne ponieważ pozwalają budować mosty międzykulturowe i promować zrozumienie oraz tolerancję. Akademia Wincentego Pola, organizując tego typu wydarzenia, pokazuje swoje zaangażowanie w kształtowanie otwartej i zróżnicowanej społeczności akademickiej, gdzie każdy student, niezależnie od pochodzenia, może czuć się doceniony i zrozumiany.
– Zostaliśmy bardzo ciepło przyjęci przez publiczność – komentuje konferencję Edna Carere, studentka Pielęgniarstwa w AWP oraz przewodnicząca Samorządu Studenckiego studentów anglojęzycznych. – Chciałabym zachęcić wszystkich do dołączenia do międzynarodowego samorządu studenckiego. Rozmawiamy o naszych kulturach i tradycjach, organizujemy wiele warsztatów, jest dużo śmiechu i zabawy. Byłoby nam bardzo miło powitać nowych członków – zachęca.
Konferencja „Languages and Cultures of VPU” była nie tylko edukacyjnym, ale także inspirującym doświadczeniem dla wszystkich uczestników.