pl

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Akademia Nauk Stosowanych Wincentego Pola w Lublinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r.
o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: 

https://www.akademia-pol.edu.pl/

– Data publikacji strony internetowej: Lipiec 2023

– Data ostatniej istotnej aktualizacji: Październik 2024

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • – udostępnione materiały wideo nie posiadają audiodeskrypcji i napisów dla osób niesłyszących,
  • – część plików nie jest dostępna cyfrowo,
  • – serwis zawiera skany dokumentów,
  • – nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.  

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia: 07.11.2024  na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny, korzystając z dostępnych narzędzi do oceny strony:

– Test – European Internet Inclusion Initiative (http://checkers.eiii.eu/), wynik dla Akademii Nauk Stosowanych Wincentego Pola w Lublinie

https://checkers.eiii.eu/en/pagecheck2.0/?uuid=0897fdca-95a6-46da-8833-e79441ff1f0e

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Na stronie internetowej działają także wymienione skróty klawiszowe:

  • – przycisk TAB zaznacza kolejny element
  • – jednoczesne użycie klawiszy TAB+SHIFT zaznacza poprzedni element
  • – przycisk ENTER przenosi nas do linkowanej treści

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Akademię Nauk Stosowanych Wincentego Pola w Lublinie.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest:

Imię i nazwisko: Filip Marczuk

Adres e-mail: it@pol.edu.pl

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 https://bip.brpo.gov.pl/pl

Dostępność architektoniczna

Budynek dydaktyczny przy ul. Choiny 2

Budynek Akademii Nauk Stosowanych Wincentego Pola w Lublinie położony przy ul. Choiny 2 nie posiada barier architektonicznych i jest ogólnie dostępny w godzinach urzędowania.
W zakresie dostosowania infrastruktury uczelni do potrzeb osób z niepełnosprawnościami:

  • – zniwelowane zostały bariery architektoniczne (np. wejścia bez progów),
  • – przy budynku zlokalizowany jest parking, gdzie znajdują się wyznaczone, odpowiednio oznakowane i bezpłatne miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych,
  • – wejście główne do budynku Centrum Nauk Medycznych (CNM) dostępne jest
    z poziomu terenu, zaś przy wejściu głównym do części od strony ul. Elsnera obok schodów znajduje się podjazd,
  • – Biuro Rekrutacji znajduje się nieopodal wejścia głównego na parterze,
  • – szerokość ciągów komunikacyjnych (korytarzy) jest w pełni dostosowana do uczestnictwa w ruchu studentów niepełnosprawnych,
  • – w przestrzeniach wymagających pokonywania znacznych odległości zapewnione są miejsca siedzące i znajdują się one w pobliżu ciągów komunikacyjnych,
  • – na terenie Akademii materiały informacyjne umieszczone są w zasięgu wzroku zarówno osób stojących, jak i na wózkach inwalidzkich,
  • – Korytarze, schody, drzwi oraz winda znajdujące się w obiekcie są ogólnodostępne
    i odpowiednio oznakowane,
  • – w budynku znajdują się oznaczenia w alfabecie Braille’a (tabliczki i nakładki wypukłe),
  • – dostosowanie w/w obiektu wyraża się w jego wyposażeniu w sanitariaty oraz drzwi wejściowe dostosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego,
  • – Akademia Nauk Stosowanych Wincentego Pola w Lublinie posiada usługę tłumacza Polskiego Języka Migowego,
  • – do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje dodatkowe

Ułatwienia

Sale dydaktyczne zorientowane są na potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Wyposażone są w następujący sprzęt specjalistyczny kompensujący niepełnosprawność:

  • – telebimy, tablice interaktywne 75 cali, telewizory 75 cali (razem 9 sztuk) – interaktywne flipcharty cyfrowe z rozdzielczością obrazu UHD i ulepszonym sterowaniem dotykowym; interaktywne ekrany dotykowe, które ułatwiają współpracę ze studentem; innowacyjny wyświetlacz oferuje funkcje, które usprawnia środowisko pracy wykładowcy i nauki dla studenta. Oprócz zaawansowanej łączności bezprzewodowej i kompatybilności z usługami Microsoft, monitory są również wyposażone
    w przeglądarkę internetową, która umożliwia łatwy dostęp do wszystkich treści internetowych. Monitory zawierają również funkcję dodawania adnotacji, która umożliwia dodawanie adnotacji do dowolnych treści w czasie rzeczywistym i zapisywanie ich do późniejszego wykorzystania. Zachowuje to wszystkie pomysły, szkice i wyniki owocnej współpracy. Ponadto jedną z najciekawszych cech monitorów jest tryb pędzla. Pozwala to na malowanie prawdziwym pędzlem bezpośrednio na powierzchni wyświetlacza. W połączeniu z dwoma stylami malowania w technice olejnej lub akwareli, ekran oferuje idealną powierzchnię do realizacji kreatywnych pomysłów i projektów. Technologia dotykowa InGlass jest to precyzyjna obsługa za pomocą dotyku i spełnia najwyższe standardy nowoczesnych interaktywnych wyświetlaczy dotykowych. Umożliwia precyzyjną obsługę ekranu za pomocą dotyku palcem, jak również za pomocą dołączonego pióra typu Flip. Dla studentów niedowidzących szczególne znaczenie mieć może szczegółowy i kontrastowy obraz, który oferują monitory. Niezależnie od tego, czy są to tabele, grafika czy filmy wideo – cała zawartość jest wyświetlana w wysokiej rozdzielczości i z idealnie zrównoważonymi kolorami.
  • – dostęp do biurka elektrycznego z regulowaną wysokością,
  • – dostęp do komputera z pełnym oprogramowaniem dla osób niedowidzących,
  • – globus dotykowy – jest pokryty dotykową, plastikową nakładką z wypukłościami, umożliwiającą rozróżnianie zarysów kontynentów, wysokości nad poziomem morza, szerokości i długości geograficznej,
  • – Super Talker – urządzenie do komunikacji alternatywnej, przeznaczone dla niemówiących dorosłych, dla osób z porażeniem mózgowym, dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi itp. Super Talker umożliwia nagranie 64 komunikatów o łącznym czasie do 16 minut. Komunikaty są przypisane do przycisków, będących dotykowymi polami z grafikami, które opisują obiekty, przedmioty, czynności lub stany. Dotknięcie wybranego pola skutkuje wypowiedzeniem nagranego komunikatu. W ten sposób osoba niepełnosprawna komunikuje m.in. swoje oczekiwania wobec opiekuna lub nauczyciela, odpowiada na pytania itp. W zestawie znajdują się cztery specjalne nakładki, siatki, blokujące pola w taki sposób, by powstał jeden przycisk, dwa przyciski, cztery przyciski lub osiem przycisków. Super Talker charakteryzuje się wysoką jakością dźwięku. Urządzenie wyposażono w regulację głośności z funkcją blokady.
  • – Tablet z aplikacją Mówik 2.0 – sprzęt do komunikacji alternatywnej i wspomagającej przeznaczona jest dla osób niepełnosprawnych ruchowo oraz mających problemy z mówieniem. Program działa na urządzeniach z systemem Android posiadających ekran dotykowy. Zestaw Mówik Pro Plus z przyciskiem Blue2 stanowi kompleksowe rozwiązanie: oprócz samego programu komputerowego zawiera także wysokiej jakości tablet Samsung Galaxy Tab A 10″ oraz pancerną obudowę (eliminującą ryzyko uszkodzenia sprzętu podczas upadku) a także wspomniany przycisk Blue2, służący do bezprzewodowej obsługi aplikacji za pomocą tzw. funkcji skanowania.
  • – Głośniki JBL – wspomaganie słuchu, systemy audio stanowią integralną część systemów multimedialnych w salach dydaktycznych i umożliwiają transmisje dźwięku z zainstalowanych komputerów PC, laptopów, mikrofonów oraz innych źródeł dźwięku. Dzięki głośnikom możliwa jest regulacja natężenia dźwięku dobrej jakości z komputera lub laptopa oraz wzmacniania go adekwatnie do potrzeb studenta.

Specjalistyczne wyposażenie Biblioteki, stanowiska zapewniają dostęp do:

  • – klawiatur z kontrastowymi, dużymi klawiszami z regulacją prędkości mówienia,
  • – oprogramowania powiększająco – udźwiękawiającego dla osób niedowidzących,
  • – słuchawek umożliwiających korzystanie z programu powiększająco – udźwiękawiające oraz audiobooków,
  • – powiększalnika ekranowego stacjonarnego,
  • – notebooków w bibliotece dostosowanych do osób z dysfunkcją wzroku.
Skip to content