Podyplomowe Studia Terapia pedagogiczna i rewalidacja dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi adresowane są do osób, które ukończyły studia wyższe (licencjackie lub magisterskie) na dowolnym kierunku.
Cel studiów: wyposażenie słuchaczy w specjalistyczną wiedzę i kwalifikacje umożliwiające udzielanie profesjonalnej pomocy dzieciom z trudnościami w nauce, z niepełnosprawnością intelektualną, z przewlekłymi chorobami, ze sprzężonymi deficytami rozwojowymi, z zaburzeniami sensorycznymi, z dysfunkcjami narządu ruchu i ze szczególnymi uzdolnieniami.
Program studiów: zgodny z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17.01.2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2012 poz. 131).
Słuchacze: kierunek przeznaczony jest głownie dla: nauczycieli przedszkoli i szkól ogólnodostępnych, psychologów i pedagogów szkolnych, psychologów i pedagogów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, wychowawców pracujących w świetlicach szkolnych, środowiskowych i terapeutycznych, nauczycieli realizujących zajęcia specjalistyczne (korekcyjno-kompensacyjne, rewalidacyjne i inne) w szkołach ogólnodostępnych i specjalnych oraz ośrodkach edukacyjno-terapeutycznych. Jedynym warunkiem jest ukończone co najmniej studia I stopnia (licencjat) oraz posiadanie przygotowania pedagogicznego.
Uzyskiwane kwalifikacje: absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych kwalifikacyjnych dające uprawnienia do prowadzenia zajęć z zakresu rewalidacji indywidualnej oraz terapii pedagogicznej dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w grupach przedszkolnych i klasach szkolnych (w tym integracyjnych) oraz do prowadzenia rewalidacji indywidualnej, terapii pedagogicznej dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ze szczególnym uwzględnieniem wczesnego wspomagania rozwoju, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 roku w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. nr 2013, poz. 532) oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 października 2013 roku w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U. 2013 poz. 1257).
Uzyskane kwalifikacje są zgodnie z wymogami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12.03.2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudniać nauczycieli nie mających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz.U. poz. 1207 z późn. zm.).
Czas trwania: trzy semestry (z możliwością zrealizowania w ciągu jednego roku akademickiego). Minimum 350 godzin dydaktycznych oraz 150 godzin praktyk organizowanych w szkołach i placówkach oświatowych.
Efekty kształcenia: 60 punktów ECTS
Studia trwają 3 semestry
Czesne: 1200 zł/semestr